GITTE ER…

.. min eneste venninne i den hele, vide verden. Når hun ringer, unnslår jeg meg ikke. Jeg løfter telefonen, jeg gjør det. Alltid. Slik som i går kveld.
– Næmen, er det den jenta … den yndigste av alle piker nord for Schleswig-Holstein og vel så det.
Gitte er ikke av den sorten som pludrer og kvitterkvatrer om eget utseende. Hun vet at hun er vakker, lar det være med det og snakker helst om andre ting. Hun pleier gå rett på sak:
– Har du hørt hva NATO-sjef Stoltenberg sa i går?
– Ehh .. nei.
– Han var i Tyrkia. På en pressekonferanse sa han, jeg siterer .. jeg vet at brenningen av Koranen i Stockholm har skapt sterke reaksjoner i Tyrkia. Jeg forstår og deler denne smerten.
– Hehehe … deler smerten .. jaja, Stoltenberg vil ha med Sverige i NATO, og da må en smiske litt med Erdoğan. Stoltenberg er realpolitiker.
– Men han fortsetter, hør etter nå.

– Han sa .. jeg personlig ser på brenning av den hellige bok som en skammelig handling.
– Jøye meg.
– Selveste NATO-sjefen, som helt siden russerne gikk til angrep på Ukraina, har forsvart vestlige verdier, snakket om at demokrati koster og at vi må stå opp mot totalitære og menneskefiendtlige krefter. Fy faen.
– Så så…
– Han underkaster seg islam og benevner Koranen som hellig. Islam er jo det stikk motsatte av våre verdier, Koranen er gift og bør behandles som spesialavfall.
– Kanskje han har snakket med sin venn Jonas, som har lang erfaring med å tekkes muslimer…
– .. men dette er Jens Stoltenberg. Jeg er skuffet. Han ter seg som en hore, byr seg frem som den simpleste av alle gatetøser, endatil uten forhåndsbetaling. Gud bedre, jeg har prostituert meg én gang i livet, av ren nød, i unge år. Jeg trengte penger for å komme meg ut av Paris i en fykende fart.
– Du og du…
– Jeg tok meg fyrstelig betalt…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg