GITTE OM FITTE

Ikke hver dag min eneste venninne i hele verden ringer. Når det skjer, løfter jeg telefonen:
– NæmenheiGitte… hyggelig.
– Det handler om fitte.

– Følger du ikke med?
– Ehhh..
– Endelig har noen laget en dokumentar om muslimers helt absurde definisjon av ære.
– Ååå…
– NRK Brennpunkt. Programserie, som heter Ære.
– Åja… har hørt om den.
– Ære er blant muslimer synonymt med fitte… eller glufse, som jeg pleier si. Muslimske menn er helt besatt av det kvinnelige kjønnsorganet. Det virker som de aller fleste muslimske fedre, og noen mødre, bruker de aller fleste av døgnets timer til å vokte musa til dørene sine.
– Ååå?
– Jeg har forsøkt å beregne vekt og volum på min egen glufse og nære omegn. Det er vanskelig, den sitter jo dønn fast og kan ikke demonteres og anbringes på en kjøkkenvekt , men jeg har gjort et overslag, og det er ganske små tall sett hen til hele kroppsvekten …. selv om jeg har bollemus.
– Du og du..
– Ganske rart at noe så lite, bortgjemt og ganske unnselig skal bety så mye for en muslimsk familie. Ikke bare mye, men alt… later det til. Hele familiens ære og velbefinnende avhenger av en liten fettpute, noen hudfolder og et hull, som ikke alltid dufter så godt…
– Gitte, da..
– … og hvis ei muslimsk jente får lyst til å bruke musa til andre ting enn bare sitte på, er helvete løs. Hvis hun er heldig, vanker bare grov vold og et knivstikk hist og her og tvangsekteskap med en fetter fra et land vi ikke vil sammenligne oss med. I verste fall skjærer faren hodet av henne.
– Uffda.
– Det betyr at hvis en muslimsk familie består av mor og far og fem døtre, kan det utarte til blodige massakrer.
– Splitte mine bramseil.
– Du vet vel hvorfor bruttonasjonalproduktene i muslimske land er så ubegripelig lave?
– Ehhh…
– Muslimer bruker det meste av tiden til passe på døtres og koners underliv i stedet for å satse på utdannelse, forskning, utvikling og produksjon.
– Greit at jeg ler litt?
– Seffeleff… og forresten er jeg gla’ jeg ikke vokste opp i en muslimsk familie. Jeg hadde ikke blitt eldre enn 13 år.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg