HILDA M RINGER ALDRI…

… til meg – aldri … men i går kveld gjorde hun det, gitt. Hun er ikke av den sorten som ødsler bort tiden på snikksnakk. Før jeg fikk sagt hei og et vennlig ord, sa hun:
– Hva er det med menn og drivhus!
– Hæææ??
– Jeg har drivhus, det vet du.
– Ehh … ja…
Før jeg taster videre, må det anføres at Hilda M bruker ganske mye av sin tid på Tinder. Hun sveiper og sveiper, mest til venstre, men tid om annen også den andre veien. Fåtallig er ikke de menn hun har stiftet bekjentskap med de siste årene, men forholdene trekker sjelden ut i langdrag.
– Jeg pleier slå opp i hagen.
– Telt?
– Dust .. jeg har kontakt med en kranfører nå. Han er søt.
– Bra. Gjensidig?
– Han er helt vill og bruker mange tåpelige emojier, men det har jeg klart å stoppe. Orker ikke emojier.
– Lærenem kar?
– Vi får se. jeg har bedt ham på middag i morgen. Det blir noe helt enkelt, jeg gidder ikke bruke mye tid og dyre ingredienser på et usikkert kort. Det blir vann fra springen, ikke vin. Jeg må finne ut om det er no’..
– Ja, akkurat.
– Jeg har dårlig erfaring med menn med lite utdannelse.
– Men kranførere er jo tøffe karer. De har sikket mye fett verktøy, også … og kan ta i et tak når det trengs. Du liker jo handymen, du vil da ikke ha en livsfjern og anemisk idéhistoriker med sagmugg i blodårene, som sitter når han tisser, bruker hjelm når han sykler og baker surdeigsbrød både titt og ofte?
– Nei, men det er dette drivhuset mitt. Jeg har samlet data og funnet negativ korrelasjon mellom utdannelsesnivå og interesse for drivhus. Jeg har plottet inn verdiene på millimeterark og laget kurve. Den er entydig. Signifikans så det suser.
– Etter middagen er det ut i hagen og se på drivhuset?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg