HOMO?

Her forleden ryddet jeg og tørket litt støv, kildesorterte søppel, støvsugde, kjøpte liljer og puttet dem i en vase med vann. Jeg ble nokså overrasket over meg selv… var redd jeg var blitt homo. Jeg gikk til fastlegen og sa:
– Jeg frykter at jeg kan ha blitt homo.
– Du slette tid, la meg høre…
Jeg redegjorde kort for mine hjemlige sysler noen dager før.
– Hmmm… ikke bra, men dette er ikke mitt fagfelt.  Jeg vet imidlertid at det er sjelden folk blir homo i din alder. Vanligvis oppdager man sånt langt tidligere, oftest i puberteten. Du ventet besøk, sier du… javel, det er jo formildende omstendighet. Nåvel, vi får snakke om det. Jeg stiller deg noen spørsmål. Du skal ikke tenke noe særlig, bare svare så fort du kan.
– Ok.
– Rosa, eller blått. Hva foretrekker du?
– Grønt.
– Brad Pitt, eller Angelina Jolie.
– Jolie.
– Du jukser ikke?
– Nei.
– Ford, eller Fiat.
– Ford.
– Amy Winehouse, eller Metallica?
– Eeehh… Winehouse.
– Hva er dette, sa doktor’n og viste et fotografi av en innretning tilvirket i aluminium.
– En dobbel Weber-forgasser… 45 mm, tror jeg. Passer til mange gamle biler.
– Bra. Hest, eller traktor?
– Traktor.
– Har du overrasket deg selv ved kjøpe skjorter med mye mønster og farger og sånn i det siste?
– Nei.
– Opptatt av høysensitivitet og sånne greier, slik som prinsesse Märtha?
– Nei.
– Kjøtt, eller kikerter?
– Kjøtt.
– Fenalår og øl er ennå bærebjelken i kostholdet ditt?
– Jepp.
– Du har ikke begynt å drikke hvitvin?
– Niks.
– Mmmm… men du får av og til for deg at du skal rydde og pynte hjemme?
– Det har hendt.
– Hmmm… jeg tror du er utenfor fare, sa han og bøyde seg frem, strøk meg over underarmen og sa:
– Jeg er jo ganske kjekk av meg, føler du noe nå?
– Ingenting, men jeg tror du er litt utenfor rammen av stillingsbeskrivelsen din.
– Bra!!!!! Jeg tror du kan slappe av. Og skulle du helt uten videre få lyst til å plukke hestehov til våren, får du komme tilbake.


– Tusen takk, doktor. Snilt av deg å hjelpe meg.
– Gi faen i det der. Det er homosnakk. Bare betal på vei ut, du. Betalingsmaskinen er rett utenfor her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg