HOREHUS I GRORUDDARN

Jeg er ikke av den sorten som bæsjer og onanerer samtidig, men det hender jeg leser nyheter mens jeg sitter på do. I går kveld gjorde jeg det og kunne ikke unnlate å lese litt i Nettavisen, om en rettssak som startet i Oslo tingrett dagen før:
Seks gutter – alle 17 år – tiltalt for tre tilfeller av grov gjengvoldtekt av en mindreårig pike.
Splitte mine bramseil, tenkte jeg .. da jeg var 17 år turte jeg såvidt be ei jente på kino, og jeg var klam i hendene hele filmen og rulleteksten attpå. En klem var greit, et kyss var henimot utenkelig og noe jeg trodde kunne forstue hjertet mitt og stanse det helt, slik at jeg døde på flekken … eller pletten, som grandtante Tutta pleide si.
Jepp, jeg var nok en late bloomer … men det er greit, sånn var det og det var ikke så verst.
Voldta ei jente!
Da jeg vokste opp, var reglene klare blant gutta i gata: Ikke kødd med gutter yngre en deg og to mot én er alltid feigt – og plag aldri jenter. Noen milde fletterykk var greit, det gjorde vi jo når vi var forelsket og det skjønte nok jentene.
Men voldtekt, gjengvoldtekt!
Saksinnholdet er hemmelig; statsadvokat Aud Kinsarvik har nedlagt forbud mot gjengivelse av tiltalen. Lukkede dører. Alle involverte skal beskyttes, også gjerningspersonene.
Man er henvist til gjetninger.
Må innrømme at jeg allerede ved sakens tittel – Seks 17-åringer tiltalt for grov voldtekt av jente – ikke kunne hindre tankene i å løpe med lysets hastighet i retning melaninrike gutter med opprinnelse i land med kulturer ikke helt i tråd med den tradisjonelle, norske væremåten… videre i Nettavisens tekst fremgår at den første voldtekten gikk for seg i Groruddalen, som ikke svekket mine mistanker.
Jeg leste videre:
22. september samme år skal fem av guttene ha voldtatt samme jenta, denne gangen i et skogsområde. I tiltalen er det beskrevet hvordan en av dem skal ha tatt tak i halsen hennes bakfra og dratt henne inn i en bod. Deretter skal guttene ha voldtatt henne etter tur. Da hun forsøkte å nekte, skal de ha slått og drapstruet henne.
Ubegripelig? Ikke egentlig, når jeg tenker meg om. Det finnes folk blant oss som tenker og handler annerledes, eller ikke tenker så mye og handler i henhold til sine verdier, som noen vil si er verdiløse … og noen mennesker er jo – onde.
Noen mener at integrering av innvandrere går så det suser i Norge, andre mener det går sånn noenlunde, en og annen mener at det går jææævlig dårlig og at muslimer er bortimot uintegrerbare.
Jeg vet ikke, jeg … men jeg skjønner at noen trenger å få seg et nummer. Kan godt tenkes at innvandrergutter sliter med å få jenter med på frivillig sex; muslimske jenter er jo henimot uoppnåelige, har jeg inntrykk av (sint muslimpappa som vokter datters kjønnsåpning døgnet rundt). Hvite, norske jenter er kanskje ikke så enkle heller…
Så hva gjør man? Hva om byrådsleder Raymond Johansen tenker litt pragmatisk og ser litt praktisk på det – han er jo rørlegger av utdannelse. Hva med løsningsorientert realpolitikk … etablering av statlige, subsidierte bordeller i de av Oslos bydeler som har “utfordringer”, så kan disse gutta – i stedet for å voldta forsvarsløse småjenter – stikke innom og tømme seg i noen durkdrevne horer som tåler en støyt…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg