I FERSKVAREDISKEN

I sted bæsjet jeg en lort så diger og tykk at jeg fantaserte om narkose og keisersnitt, men jeg bet jekslene sammen, presset og leste videre i Nettavisen:
Felespiller Arve Tellefsen og Kristin Cecilie Slørdahl runder av,  etter 15 års ekteskap. Hun er 60 år, han 84.
Differansen er 24 år, altså mindre enn et kvart århundre og tall er jo bare tall, hva enten det er tale om primtall, partall, oddetall, rasjonale tall, irrasjonale tall, komplekse tall … eller magiske tulleogtøysetall.
Men jeg ble sant å si litt paffelaff da jeg leste videre i saken: De to møttes for første gang da Slørdahl var tenåring… og var også kjærester i noen år. Forholdet tok imidlertid slutt, og de giftet seg på hver sin kant.
Tenårene er 13 til og med 19. Var hun 13 og han 37? Neppe, men la oss ta middelverdien av 13 og 19. Det er 16. Da var han 40 år. Milde himmel.
Ved enkelte anledninger har noen anklaget meg for å være en gammel gris med lumre baktanker, men Tellefsen … gudbedre, han tar kaka. High five!

2 kommentarer
    1. Fortryllende tegning av en gammel mann. Syn’ s Tellefsen ligner litt på Jagland plutselig – uten sammenling forøvrig

    2. Her kom min indre kyniker umiddelbart på banen, da spørsmålet jeg sitter igjen med, er hvorfor i helsike dama ikke bare biter tennene sammen og står løpet ut i det denne 40(!) år eldre gubbfan (det er som om min fremtidige ektemann stabber rundt i bleier i skrivende stund) unektelig vil etterlate seg en arv verdt å vente på!?..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg