I NATTBORDSSKUFFEN

Gitte ringte i sted, og jeg ikke den som unnlater å løfte telefonen når hun ringer. Før jeg rakk si noe:

– Nix.
– Fy faen, de er slemme mot statsråd Anniken Hauglie.
– Hææ??
– Arbeiderpartiet, SV og Rødt. Hauglie hadde bare lagt et brev i en skuff og glemt det. Big deal, liksom…
– Vel, det var et ganske viktig brev. Mye av denne NAV-skandalen kunne vært unngått hvis hun hadde lest brevet og svart innen rimelig tid – om jeg har forstått det rett.
– Næmen, det er da ganske vanlig og svært menneskelig å putte saker og ting i en skuff og glemme det.
– Joda, men man bør ikke ha roteskuff på et statsrådkontor.
– Saklig. Har du noen anelse om hvor mye forskjellig stæsj vi kvinner trenger, og vi kan ikke ha det liggende og slenge på skrivebordet og overalt ellers. Det skjønner du vel..
– Ja jo, men allikevel.
– Husker du da jeg solgte den forrige leiligheten min?
– Ja.
– Gjett hva jeg glemte i nattbordsskuffen.
– Ehhh… var det den…
– .. ja, det var det… med helt nye batterier.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg