JUST A GIGOLO

Min aller beste (sant å si den eneste) venninne Gitte ringte for noen minutter siden. Ettersom jeg hadde spist fleinsoppsuppe til kvelds, var jeg i så godt lune at jeg løftet telefonen:
– Næmenærredenjentahyggelig..
– Det er noe jeg må drøfte med deg, du som er så klok.
– Nåja..
– Du vet jeg elsker brylluper og sånn.
– Ja.
– Trond Giske skal gifte seg.
– Ååå?
– Ja, med hun Haddy, vet du. Nydelig pike, ikke sant.
– Ikke så pen som du, Gitte.. men jo, hun er flott.
– Men jeg lurer litt på hvem som er invitert. Har lest i Dagbladet at Jonas Gahr Støre og Hadia Tajik ikke er på gjestelista.
– Ikke så rart, kanskje.
– Gjestelista er ikke offentlig, men jeg lurer på én ting. Tror du Trine Skei Grande er invitert? Hun er jo trønder, akkurat som Giske, de er kolleger på Stortinget og Giske vet at Grande liker en fest.. sånn sett naturlig at hun er invitert, men så er det dette med kornåkre og sånn. Alle vet jo at Grande har lett for å skeie ut på bryllupsfester i agrare strøk. Hun er jo oppvokst i Overhalla, og der er det jo litt Texas.


– Prima analyse.
– Jeg tror ikke Giske er så hypp på sexskandaler i sitt eget bryllup, han har nok tenkt gjennom denne problemstillingen og er usikker på om det er trygt å ha Grandis rekende omkring, kanskje med drøy promille ut på kvelden. Mange kvinner blir ganske våte nedentil ved alkoholpåvirkning, og… ja, jeg har i tankene eventuelle tenåringsgutter av det helt uskyldige slaget som bare blir sugd inn mellom lårene hennes – uten at de rekker å gjøre motstand.
– Kinkige greier… men såvidt jeg vet, er Giske fra Trondheim, og det er grunn til å tro at bryllupet ikke er tenkt arrangert rett ved en kornåker.. og hva tenåringsgutter angår, går det an å iverksette tiltak som er bærekraftige på både kort og lang sikt.
– Kort og lang sikt?
– Frem til desserten og videre til hanegal morgenen etter.
– Åååå?
– Giske kan leie noen vektere i sivilt antrekk, hvit skorte og slips og sånn.
– Høres ut som en tung jobb. Tenker du flere skift, da?
– Om det trengs.
– Det blir dyrt. Nei, jeg vet det!
– Jeg lytter.


– Giske hyrer en ung mann, en gigolo, en heidundrende fittefrans på 20 år, som liker en utfordring og som kan ta Grandis knallhardt både hist og her flere ganger i løpet av festen, kanskje i et tulipanbed, eller i en liten rabarbraåker. Hva sier du?
– Du er genial, Gitte.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg