KYLLING, ELLER…

Alle vet at kinesere spiser mye rart, men den siste tiden har avdekket nokså aparte matvaner i det store landet østpå; det er trolig lettere å ramse opp saker og ting kineserne ikke spiser enn hva de spiser.

Jeg tror ikke kineserne spiser takstein, grus, mose og asfalt, men nesten alt annet går ned så det suser: Rotter, slanger, katter, grevlinger, bikkjer, pinnsvin, murmeldyr, kjempesalamandre, oter, skjelldyr, skorpion, påfugl, kanskje en og annen drage… og flaggermus, som antas å være kilden til koronaviruset.
Aldri vært så gla’ i kinesisk mat, men i fjor sommer ble jeg motvillig med en venninne på en kinarestaurant i sentrum av byen der jeg bor. Jeg spiste kylling chop suey og spylte det ned med pils.
Nå – i moden og reflektert ettertid – er jeg sant å si litt usikker på hva jeg spiste, og jeg har hørt rykter om at bestanden av pusekatter her i byen er lavere enn før i tiden… og jeg undres på om Foreningen for omplassering av dyr finner nye og hyggelige hjem til alle hunder og katter…

1 kommentar
    1. Ebolaviruset overføres til mennesker fra flaggermus og aper. Måtte det fortsette å holde seg i Afrika …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg