MAN TO MAN

Märtha og Durek skal gifte seg. Verdens mest kjente sjaman blir en del av den norske kongefamilien. Det betyr at Durek helt sikkert kommer til å henge med de andre i familien … 17. mai på Slottet, påske i Sikkilsdalen, St. Hans på Kongeskipet og julaften på Kongsseteren.
Helt naturlig at svigerfar tar seg av svigersønnen sin. Kanskje drar de på jakt sammen, eller laksefiske, og således skaper bånd. Helt naturlig, det … slik skal det være.
Tror ikke det vil oppstå språkproblemer. Durek er jo en helt spesiell fyr, han kan snu og vende på atomer, bøye og tøye og rotere dem, trikse med atomkjerner og elektroner … sånn sett ikke urimelig å anta at han lærer seg flytende norsk i løpet av… ja, kanskje et halvt minutt.
Kongen har nok lest et og annet om sjamanen, og det er nok ikke alt han vil snakke om. Durek er en friskus av en California-gutt, og drøyt er stykket fra Venice Beach til Slottsplassen 1, 0010 Oslo.
Kan tenkes at kongen vår i hyggelig samvær med Durek er påpasselig med å unngå emner som kan utløse  uutholdelige pinligheter. Han vil nok satse på spørsmål slik som dette:
– Jaja, Durek… hva sysler du med om dagen, da?
– Jeg driver og knuller dattera di, tre-fire ganger daglig. Jeg holder på og holder på og holder på, men jeg holder igjen … konsentrerer meg om at hun skal komme igjen og igjen og igjen… det fortjener hun. Hun puster og peser og stønner og spør om igjen og om igjen om ikke jeg skal komme, men jeg bare kjører på. Hun fortjener det, hun er jo en engel, light of my life, light of the world and the universe as well … om du skjønner.
– Ehh .. ja, akkurat .. nettopp, ja.. men det er jo .. det er bra, men nå tror jeg nesten jeg skal ta kvelden.

– Ehh.. skal tidlig opp.
– Slapp av litt, ‘a. Vil du ikke høre om livet mitt i California? Märtha er mest i Norge, men det er greit … jeg er jo bifil, og kjærligheten er universell og grenseoverskridende. Sist helg traff jeg en urtedoktor og healer i San Francisco. Han har eget kontor og behandlingsrom midt i byen. Jeg ble med ham hjem, og det va’kke fritt for at vi fektet litt med kjeppene våre og …
– ..du, Durek! Veldig hyggelig, men nå må jeg nesten runde av. Vel, vi ses … ehh … i morgen. God natt.
– Natta, Harald … men vent litt, hva med den prinsetittelen jeg snakket om i stad?
Det hørte ikke kongen. Han var allerede utenfor hørevidde…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg