MMM… JAMMI

Det stunder til jul, og jeg kvier meg for å gå i butikken og kjøpe tradisjonell julemat, slik jeg pleier hvert år ved disse tider. Ja, jeg vegrer meg. Jeg har alltid vært opptatt av hvilket inntrykk jeg gjør, og jeg har ikke lyst til å møte kjente i butikken med handlevogna full av svineribbe og pinnekjøtt.
Derfor har jeg gått inn på Norsk vegetarforenings side. Der er mange gode tips til julemat, eksempelvis:

Cashew-nøttestek (vegan), som består av cashewnøtter, bokhvete, råris, kokte poteter, pastinakk, hakket persille, litt havsalt, pepper og noen fedd hvitløk. 40-60 min. i 225 grader.


Eller jeg kan lage Klassisk nøttestek (vegan): Hakkede nøtter, brødsmuler, hakket løk, et par fedd hvitløk, litt olje, soyamel, krydderblanding, grønnsaksbuljong, kokende vann, salt og pepper. 60 min. i 180 grader.


Eller Seitansteik (vegan): Hvite bønner, paprikapulver, pepper, soyasaus, grønnsaksbuljong, glutenmel og kaldt vann. 30-40 min. i 200 grader.


Fine lekkerbiskener alle sammen. Sikkert smakfulle og saftige. Jeg er merket av valgets kval, og alle tennene mine løper i vann. Gleder meg til jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg