BÆSJA BARE LITT I SKUFFEN…

Er Shaun Henrik Matheson jødehater av samme sort som Heinrich Himmler, Julius Streicher… og Martin Luther, som skrev:
Ved siden av Djevelen har den kristne ingen fiende som er så giftig, så desperat så bitter som den ekte jøde. De er giftslanger som røver, plyndrer, forderver og forbanner. De som ikke skjønner det, kan krype inn i rasshølene deres.
Nei, jeg tror ikke Matheson er antisemitt, han er da også en utdannet mann (Jessheim videregående skole). Jeg hadde aldri hørt om denne karen før i går. Han hadde i sitt radioprogram på NRK et sted sagt noe om Israel. Det ble baluba og et innslag på Dagsnytt 18 – der Matheson ikke var tilstede. Men noen sa at han hadde bedt om unnskyldning.


Hva sa han i sitt program? Han snakket litt om Israel og landets koronavaksineprogram:
“Det er nesten så jeg skulle ønske at vaksinen ikke virka”, hvilket kan tolkes som om han ønsker  alle israelere døde og begravet i grunne graver, slik at jorden blir gjødslet og klargjort for dyrking av khat og etablering av en palestinsk stat.
Videre ytret han:
“Vi må bare aldri glemme hvor rævva Israel er, det er sykt viktig at vi aldri glemmer det, jeg bare sier det, vi må aldri glemme hvor rævva Israel er.”
Dette er ikke så ille, det er lov å kalle et land “rævva” .. jeg synes eksempelvis at alle landene rundt Israel er helt rævva og vel så det … Israel er jo omringet at klin gærne arabere som allerede ved fødeselsøyeblikket ble pepret med en røff miks av antisemittisme og dødogpinesitater fra Koranen.
Jeg vil ikke pirke, men hvis jeg vil det, må jeg nesten påpeke Mathesons bruk av adjektivet sykt, som vanligvis bare brukes av realitydeltagere og skijenter som nettopp har brutt mållinja … sykt kult, sykt gøy, sykt sliten … og sjukt, for de som foretrekker norsk sidemål.
Bør Matheson tiltales etter straffelovens paragraf 185, som ofte benevnes Rasismeparagrafen? Nei, selvsagt ikke. Man bør ikke bry rettsvesenet med bagateller og smårusk. De som eventuelt er krenket og fornærmet, kan heller skrive en kronikk i avisen, eller på annen måte motytre seg.
Kanskje Matheson bare ville tøffe seg litt for venner og bekjente, han er jo i den alderen (49), og  han vet jo at kritikk av Israel er veeeldig populært og så politisk normativt at det nesten ikke går an… hvilket får meg til å huske en setning jeg leste for ikke lenge siden. Ikke rart jeg husker den, jeg skrev den selv – for 57 sekunder siden:
Det virker som om de dagstadig – inkludert søndager og alle bevegelige helligdager – samler seg i svære flokker omkring ett tema og lovpriser et så innskrenket sett av synspunkter med et så begrenset ordforråd at man bare må gi seg ende over og tenke på noe helt annet … eller lage seg en kopp kaffe…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg