NEI OG ATTER NEI

Det foreligger representantforslag på Stortinget om forbud mot hijab i barnehage og grunnskole. Stortinget inviterte via sin nettside alle interesserte til innsending av skriftlig innspill om dette forslaget, med frist 7.des. kl. 23.59.

Det var i går, det. Jeg rakk det ikke, kom for sent i gang og noen minutter før midnatt oppsto kluss med nettilgangen, i det jeg var ferdig med teksten og skulle til å sende den avsted.
Både ergerlig og irriterende. Nåvel, jeg får nøye meg med å publisere mine betraktinger om dette forslaget her.
La meg si det like ut, jeg er hundre prosent mot hijabforbud for jenter i barnehage og grunnskole. La meg begrunne:
Muslimer er muslimer er muslimer og de mener at profeten Muhammed er verdenshistoriens aller mest fremragende eksemplar av homo sapiens. Muhammed er som Freias melkesjokolade en gang var – ingen over, ingen ved siden. Grunnpremisset for denne hijabdebatten må være at Muhammed er forbilde for alle muslimer
Hvordan var Muhammed? Jo, han var drapsmann og: Pedofil. Det vet alle, han giftet seg med Aisha da hun var seks år og feide over henne tre år senere.
Herfra gjelder enkel logikk av plankekjøringstypen. Enkleste sort matematikk. Mange muslimer kan komme til å resonnere slik: Hvis Muhammed – fred være med Ham – kunne ha sex med småjenter, kan vel jeg også.
Dette er nok muslimske småbarnsforeldre klar over, og muslimske fedre vet nok hva det er snakk om – uten å snakke så mye om det. I Norge finnes mange muslimer, og det må anses som det rene sjansespill å la småjenter ferdes omkring i barnehager og på skole uten hijab.
For dette omstridte hodeplagget har den forbløffende egenskapen at det på et blunk fjerner alle tilløp til sexlyst. En sprengkåt muslimsk gutt med sans for unge jenter gidder ikke se to ganger på ei jente med hijab. Han går uanfektet videre. Uttrykt på annen måte: Hijab av – ståtiss. Hijab på – ikke ståtiss.
Videre resonnementer er overflødige. Det må anses hevet over enhver rimelig tvil at hijab forhindrer seksuelle overgrep.
Konklusjon: Muslimer vil være som Muhammed og representantforslaget om forbud mot hijab i barnehage og grunnskole må forkastes – snøggast råd.

2 kommentarer
    1. Hmm.. Ut i fra dette resonnementet, kan jeg ikke skjønne annet enn at den logiske følgen er at du faktisk istedet ville oppfordret hunnkjønn generelt og unger spesielt til hijabbruk!? 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg