NEI TIL HODEAVSKJÆRING OG SÅNN

Sist helg klistret noen opp flere kopier av Kurt Westergaards mest kjente Muhammed-karikatur i Lillestrøm, slik at alle forbipasserende kunne ta en titt. Hensikten var å hylle historielærer Samuel Paty og hans undervisningsopplegg om ytringsfrihet. Uten tillatelse fra Westergaard har jeg laget en dårlig kopi:


Mange mener at dette var et meget godt tiltak, jeg er blant dem, men ordføreren i Lillestrøm, Jørgen Vik, ser det annerledes. Han er Arbeiderparti-politiker og synes ikke noe særlig om dette folkelige initiativet:
“Når man henger opp slike karikaturtegninger anonymt, tolker jeg ikke det som noe annet enn at noe ønsker å lage støy i Lillestrøm. Det ønsker ikke jeg. Det gjør heller ikke befolkningen i Lillestrøm kommune.”
Man kan tolke ordføreren slik at det ville vært greit om tegningene var påført navn og adresse på den/de som hengte opp tegningene, men jeg tror den tolkningen er litt søkt.
Det han trolig mener, er at ytringsfrihet ikke er noe han bryr seg nevneverdig om, og han sier jo også rett ut at resten av Lillestrøms befolkning – 86 000 sjeler – ikke heller påakter retten til å ytre seg fritt – men hvordan vet han det?
Vik burde vært mer presis .. og ærligere. Han burde sagt:
Alle innbyggere Lillestrøm kommune med opprinnelse fra usiviliserte, muslimske land ønsker ikke Muhammed-karikaturer hengt opp i offentligheten.
Vik er, som nevnt, Arbeiderpartiet-mann og alle vet at hans parti trenger hver eneste stemme ved neste års stortingsvalg – således ser han partiet og seg selv tjent med å ikke irritere muslimene unødig, og man vet jo dessuten ikke hva de kan finne på.


Vik antyder støy, men mener nok halshugging. Han vil helst ikke at en uskyldig kvinne, eller mann skal bli halshugget på gågata i Lillestrøm sentrum midt på dagen, kanskje mens han spiser lunsj med rådmannen … og hvem skal rydde opp etterpå? Ikke særlig morsomt å plukke opp et avkappet, bloddryppende hode fra asfalten og bære det inn i en likbil og anrette det ved siden av en død kropp.
Hvis ordfører Vik har lyst til å vise seg som en realpolitiker og ønsker å gjøre noe med støyproblemene i Lillestrøm, bør han ta initiativ til avvikling av Lillestrøm Sportsklubb. For noen år siden var jeg invitert til fotballkamp mellom Lillestrøm og Vålerenga på Åråsen. Jeg har aldri opplevd maken til støy og bråk og baluba – kakofonisk harrykonsept uten like.
Jeg husker ikke kampresultatet, men jeg har aldri siden vært øst for Oslo.

5 kommentarer
    1. I det en begynner å innrette seg/tekkes folk for å unngå bråk og opptøyer, beveger vi oss i retning av der hvor Sverige er nå; I realiteten, tapt herredømme av eget land. Stockholm er i praksis underlagt den sterkeste innvandrergruppen, hvilket i praksis vil si ‘juggene’ med kurderne som en god nr.2. Vi har imidlertid noe i den norske folkesjelen som gjør at vi kun kan ‘dras hit, men ikke lenger’, og den innstillingen er det faktisk jævla viktig å la forbli boende i oss! Det var den som gjorde oss til den av okkupasjonsstatene som by far holdt stand lengst mot tyskerne i 1940, liksom det er den som gjør at Norge tross alt ikke er styrt av voldskriminelle innvandrergjenger..

      1. Ja det ser ille ut, men husk èn ting: det sitter 800.000 multikulturelle afrika-elskere i Oslo som hater Norge. Og det sitter 4 millioner sinte bønder rundt dem og ser på dem. Norge er ei bygd, ikke en by. Og bygdefolk godtar ikke frekke kravstore fullstendig gale utlendinger, det har de aldri gjort. Byfolkene har allerede tapt, de har bare ikke forstått det ennå. De tror de er mange, men de er en liten patetisk minoritet.

    2. I går så var det en kamelrytter som sa: “muslimer har rett til å ikke få følelsene sine såret”. Jeg klarte ikke å slutte å le, de tror de har rett til å ikke høre ting de ikke vil høre. 🙂 De tror de har rett til å aldri bli såret eller fornærmet av noen. Stort tydeligere kan det vel ikke bli, islam er ikke kompitabel med noe som helst. Ingenting. Kun islam godtar islam. Rett til å ikke få vondt i følelsene sine… Det er en menneskerett! Jeg ler fortsatt av det, kommer til å le av det i flere uker. 🙂 Og nå skal jeg ut og henge opp 250 tegninger av den pedofile massemorderprofeten de liker så godt. Jeg håper virkelig jeg sårer noen følelser, jeg håper de bryter sammen og begynner å grine.

    3. Ja det ser ille ut, men husk èn ting: det sitter 800.000 multikulturelle afrika-elskere i Oslo som hater Norge. Og det sitter 4 millioner sinte bønder rundt dem og ser på dem. Norge er ei bygd, ikke en by. Og bygdefolk godtar ikke frekke kravstore fullstendig gale utlendinger, det har de aldri gjort. Byfolkene har allerede tapt, de har bare ikke forstått det ennå. De tror de er mange, men de er en liten patetisk minoritet.

    4. Vi nordmenn har blitt opplært til å bøye oss. Vi har hele livet blitt fortalt at alle er gode på bunnen og vi må hjelpe folk. Også kommer det en halv million snyltere til Norge for å stjele alt vi har og vi bøyer oss. De sier de trenger hjelp så da må vi jo hjelpe dem. De sier de trenger spesiell mat, maten vår er ikke bra nok, så da må vi jo gi dem spesiell mat. De sier de krever egen regler og lover, så da må vi jo hjelpe dem..

      Det tok litt tid før jeg klarte å riste av med hjernevaskingen jeg ble utsatt for i over 30 år. Men jeg ser nå tydelig at nordmenn er de verste idiotene i verden. Dette høre helt vilt ut men jeg hadde en utrolig dårlig vane, jeg ga bort penger. Hvis noen stoppet meg på gata og spurte om jeg hadde noen kroner, så ga jeg dem penger med engang, uten å tenke. Hvis noen ringte på døra mi og spurte etter penger, så ga jeg dem penger. Uten å tenke over det ett sekund. Jeg ble opplært til å være snill og bestadig hjelpe folk. Også en dag sto det en litauer på trappa mi og sa “bare 100 kroner, gi meg 100 kroner, bare 100!”. Og da slo det meg; hvorfor i helvete gir jeg penger til fremmede mennesker?? Jeg trenger penger selv, hvorfor gir jeg det bort?? Det var da hjernevasken slapp taket, alt ble bedre. Nå får svinene ingenting annet enn en knyttneve i ansiktet og en diger “dra til helvete” hvis de prøver seg. Og det er så mye bedre! Livet har blitt mye bedre. Den norske hjernvasken gjør oss til patetiske veike tapere som gir bort alt de har uten å tenke over det. Men nå er det faan hakke meg nok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg