OMKRINGKASTET SOVEMIDDEL

Min venn Ralf ringte nettopp. Ettersom jeg hadde funnet ei flaske brennevin jeg ikke visste jeg hadde, var jeg i så godt humør at jeg gadd løfte telefonen.
– Hei, Ralf… hva kan jeg hjelpe deg med?
– Ingenting. Jeg har bare en gla’melding.
– Øydis har avviklet den lange sexnektperioden?
– Det er en stund siden.
– Rektor’n på skolen din er sykmeldt igjen?
– Nix.
– Datter’n din har meldt seg ut av MDG?
– Nei.

– Du vet at jeg tidvis sliter med søvnproblemer?
– Hørt nyss, ja.
– Jeg har funnet løsningen.
– På apoteket?
– Norsk rikskringkasting.
– Åååå??
– Ja, Torp. Ole Torp, NRKs dølleste journalist som egentlig er ikke mye til journalist, men han er svært søvndyssende. Jeg har tatt opp mange av programmene hans. Når jeg sliter med å sovne, slår jeg bare på Torp.


– Smart. Jeg ble også litt søvnig i går kveld, da han intervjuet treneren til Karsten Warholm.
– Der ser du.
– Har du noen favoritt?
– Mange, men jeg sovner veldig tidlig i intervjuet med Sophie Elise Isachsen. En klassiker…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg