ONDSKAPENS BÅT

Greta Thunberg er en uskjønn, liten pike. Hun er dessuten nokså creepy. Hun kunne spilt en av tvillingene som i Stanley Kubricks Ondskapens hotell står i enden av en korridor og sier:
Hello, Danny. Come and play with us. Come and play with us, Danny… come and play with us, Danny.. forever and ever and ever…
Nå er Thunberg på Atlanterhavet, med kurs for USA – i seilbåten Malizia II.


Hertil må nevnes at malicia er spansk og betyr ondskap, og det engelske ordet malicious anvendes når man vil beskrive en ond handling utført med forsett. Trenger jeg skrive mer? Nei, men jeg gjør det:
Jeg har stor respekt for mannskapet på Malizia II. Jeg hadde ikke turt å være i samme båt som Thunberg. En seilbåts areal er ikke stort, og det er vanskelig å pigge av hvis forholdene ombord blir for drøye.
Hvis jeg hadde hatt en datter som Greta Thunberg, ville jeg trolig ha kontaktet en jesuittprest med hvitløk og vievann. I påvente av eksorsisten, hadde jeg ryddet unna skarpe kniver fra kjøkkenet og låst soveromsdøren min om natten.
Det er ikke alltid slik at man kan se et menneskes ondskap ved det blotte øye. Jeg kan jo ikke være helt sikker på at Thunberg er ond, men jeg synes hun minner litt om Ilse Koch, som var konsentrasjonsleirvakt under 2. verdenskrig og i rettsoppgjøret etterpå ble dømt til livsvarig fengsel for krigsforbrytelser og forbrytelser mot menneskeheten. Hun fikk tilnavnet The Bitch of Buchenwald.


Greta Thunberg er totalitær med fanatiske trekk og synes det er best at ingen spørsmål besvares med mer enn ett svar, men hun er jo svensk, og jeg hadde nesten glemt at svenskene liker å ferdes i svære flokker uten å tenke så mye… ja, de blir jo stundom kalt Nordens nazister…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg