PRAGMATISK

Min eneste venn i hele verden ringte nettopp. Ettersom jeg hadde drukket et kjøkkenglass GT, var jeg i muntert lune og løftet telefonen på første klemt:
– Er det den karen … lenge siden. No’ nytt, Ralf?
– Jeg er litt matt, av dette identitetskjøret. Før i tiden var Norge et homogent land der alle lignet hverandre, mente omtrent det samme, alle så de samme TV-programmene, samene på Finnmarksvidda holdt på med sitt og alle muslimene bodde i Midt-Østen.
– Nåja…
– Nå er det en hel haug ulike grupperinger her til lands, som har funnet seg selv og slått seg sammen med andre som har funnet akkurat det samme. Skarpe fronter overalt … antirasister som mener at alle andre er rasister, melaninrikinger mot melaninfattige, klimahysteriske dommedagsprofeter mot røkla, det tredje kjønn er på full fart inn, kulturminister Anette Trettebergstuen skal utrede innføring av et nytt, valgfritt kjønn og det siste er avblomstrede kvinner i 50-årene som nekter for at de er mindre attraktive enn for 30 år siden..
– Åååå .. eldre damer har funnet en identitetsmarkør og startet en aksjonsgruppe?
– Ja, sånn cirka. Det begynte med en svensk dame som pleide å være på TV ganske ofte, men som nå ikke vil være på TV, fordi hun har fått så mange rynker og har tilløp til hengekinn..

– Følger du ikke med .. og i går kveld var det hurlumhei på Debatten. Mange sinte damer i studio som kjeftet på to psykologer som bare har referert til en rekke undersøkelser som alle konkluderer med at kvinners verdi på sjekkemarkedet synker med alderen.
– Jeg lytter..
– Disse kvinnene sier at Norge er et patriarkat om holder kvinner nede, især de som har passert 50.
– Javel, men hvorfor er du opptatt av dette? Du er jo godt gift.
– Sånt smitter, nå har også Øydis begynt å fingranske seg selv i speilet.
– Øydis …  så pen som hun er.
– Hun har oppdaget helt nye rynker og mener øyelokkene er ute av kurs, og hun klager over for mange rynker i pannen når hun himler med øynene.
– Kan hun ikke bare slutte å himle med øynene?
– Hun har prøvd, klarer ikke slutte, sier hun… med det verste er at dette går ut over sexlivet vårt.
– Ååå?
– Øydis er bekymret for hvordan ansiktet hennes tar seg ut når vi har sex.
– Hæææ??
– Ja, hun sier hun mister kontroll og er usikker på om rynker og folder forsterkes, eller no’ sånt…
– Så hva gjør dere, da?
– Jeg tar henne bakfra.

 

4 kommentarer
    1. Jeg ble henvist til bloggen din av Bunny Trash. Bør jeg stikke ut bakveien raskt og usett før du oppdager meg? 😂 Om jeg våger, stikker jeg kanskje innom igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg