RALF I KNIPE

Min venn Ralf ringte i går kveld. Ettersom jeg nettopp hadde tilført meg selv to bokser pils, en raus GT og et kjøkkenglass calvados, var jeg i godt lune og løftet telefonen:
– Hei, Ralf … lenge siden. Bra med deg?
– Siden du spør, nei.
– Åååå?
– Sexnekt på femte uken. Øydis er uforsonlig og ubøyelig.
– Kinkig.
– Jeg har prøvd alt.
– Bamsemums, også? Øydis er jo gla’ i det.
– Det var det første jeg lokket med.
– Hmmm … hva med å hengi seg til litt onani leilighetsvis, mens du venter?
– Begynner å bli lei. Jeg har tenkt litt over dette og har kommet til at en kvinne som ikke praktiserer sex, har mistet sin funksjon.
– Streng funksjonalisme?
– Kall det gjerne det, men hva hjelper det om et hus er vakkert og storslått hvis en ikke har nøkkelen til inngangsdøren?
– Man kan slå opp et telt i hagen og se det hele an.
– Ikke i det uendelige.
– Sant, antar jeg.
– Jeg lurer på om jeg rett og slett skal bli homofil.

– Ja, kjønnsforskerne sier jo at seksuell legning bare er resultat av miljøpåvirkning og  sosialisering.
– Gudbedre..
– Poenget er at mennesket er fleksibelt og tilpasningsdyktig .. og kan venne seg til mangt og meget.
– Ehhh..
– Eksempelvis tok det meg mange år å like whisky, men nå vil jeg nesten ikke ha annet.
– Men…
– Tenk deg to menn … de kan drekke masse øl, spise potetgull og Grandis med ekstra ost mens de ser fotball på TV. Ingen ugrei dame i nærheten som jamrer og maser om rydding, oppvask, klesvask og sånne kjedelige banaliteter.
– Du slette tid.
– Ikke vær så sikker. Jeg har en fyr i kikkerten.
– Hææch???
– Kødda.
– Faen, Ralf.. der tok du meg ved nesen.
– Slapp av, jeg elsker Øydis. Jeg må bare være tålmodig. Jeg har dessuten en idé.
– Jeg lytter.
– Du vet at Øydis liker å kle seg pent.
– Det er velkjent.
– Jeg vil i hennes navn opprette en liten konto, til hvilken jeg vil la tilflyte et fast månedsbeløp.
– Prostitusjon?
– La oss heller si bærekraftig bilateralt. Vinnvinnkonsept.
– Javel?
– Øydis gis anledning til å kjøpe klær oftere, hun mykner, blir medgjørlig og jeg synes jo dette med horer er litt spennende. Jeg har aldri betalt for sex, synes det er litt lurvete, men nå kan jeg være en anstendig horekunde … uten å gå ut av huset.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg