SAVNER DEG, FREDRIK

Jeg skrudde på Debatten i går kveld. Gammel vane, men jeg liker den. Jeg hadde ikke på forhånd tatt rede på kveldens tema, og jeg hadde glemt at Fredrik Solvang er blitt programleder i NRKs MGP-sendinger. I stedet: Nina Owing.
Et kjent og kjært ansikt for alle oss som liker nyheter. Flink nyhetsoppleser, jada…hun er det, men hun er ikke Fredrik Solvang, som på sitt beste er en svært god debattleder – slik jeg ser det.
Nåvel, man rår ikke over NRKs personalpolitikk… og når jeg tenker meg om: Det måtte jo skje – før, eller siden.
Fredrik Solvang er homofil, og alle vet at mange homofile menn trekkes til MGP som durkdrevne alkoholikere til nattåpne barer. Han har kanskje i årevis dagdrømt om jobben han nå har fått, fablet om å iføre seg sine fineste dresser, knyte stilige slips, hengi seg til hemningsløse orgier av middelmådig musikk emballert i fargesprakende overdådighet av glitter og glam.
Jeg skjønner det, jeg unner ham det… men jeg frykter at han aldri kommer tilbake.

Solvang har uttalt at dette MGP-greiene bare er en liten flørt, bare noe han hadde sååå lyst til å gjøre, men han kommer tilbake, har han sagt … men hva om han ikke gjør det? Tenk om han trives så godt i sin nye rolle at han aldri kommer tilbake – til Debatten. Han er jo homofil, og ingen seriøse forskere har noen gang tilbakevist påstanden om at MGP er det aller beste homofile menn vet. MGP er som et sort hull, med gravitasjon så inni granskauen kraftig at de færreste homofile menn makter å stå imot.
Nåvel, det er trist å ikke se Fredrik Solvang på Debatten… det er det sannelig. Jeg savner ham. Nina Owing er bra, men bare Fredrik Solvang er Fredrik Solvang er Fredrik Solvang.

1 kommentar
    1. I mellomtiden kan du jo søke i arkivet til nrk. Der finner du både Kjell Arnljot Wik og Per Øyvind Heradstveit. Grandprix fra 60 tallet finner du også. Ikke mye paljetter og fjas på den tia. Stilige herremenn med smoking. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg