STIV KULINGS ERKJENNELSE

Min gode og sant å si eneste venn ringte i går kveld. Ettersom jeg var i godt lune etter to porsjoner sprengt oksebryst med nyspisset kål og fleinsoppstuing, løftet jeg telefonen på første klemt og rakk ikke si noe før Ralf sa:
– Jeg opplevde noe helt spesielt i dag. Det var vinden.

– Jeg ante ikke at luftmolekyler i bevegelse kan ugyldiggjøre kunnskap man hele tiden har holdt for uomtvistelig.
– Åååå…
– Laber og frisk bris bringer ingen ny erkjennelse, men når vinden slår seg opp til stiv kuling i kastene, blir det andre boller.
– Hææ?
– Du har hørt at Sylvi Listhaug og FrP vil forby hijab for jenter i grunnskolen.
– Nææ…
– Vel, jeg har hørt det. Jeg jobber jo i grunnskolen, og vi har mange søte, små muslimjenter som går med hijab.
– Jeg lytter.
– Muslimene mener at ingen jenter er for unge til å bruke hijab. De mener at jenter og kvinner uten hijab utløser et heidundrende begjær hos alle menn i nær omegn, og at det kan utarte til uartigheter og vel så det.
– Det har jeg hørt tale om.
– Jeg har alltid ledd rått og ganske lenge ad gangen av disse muslimene. Jeg har tenkt at de er helt besatt av sex og bruker det meste av tiden til å vokte sine døtres kjønnsorganer.
– Men det er vel korrekt?
– Jepp, men jeg var aldri inne på tanken om at hijab skulle kunne utgjøre noen differanse.
– Jeg lytter ennå.
– Jeg var på vei ut av skolegården i går. Foran meg gikk en muslimsk jente. Hun hadde ransel på ryggen, hijab rundt hodet og var omtrent 10 år, eller deromkring. Jeg tok såvidt notis av henne.
– Jeg er lutter øre.
– Det blåste jo litt, men plutselig kom et kast som forpurret det meste av ganglaget mitt. Vinden skrellet hijaben av jenta. Hodeplagget steg til værs, foldet seg flerfarget ut og buktet seg avsted som en stålorm.
– Ups..
– Pikens svarte og skinnende hår flagret i sørvestlig retning og jeg fikk øyeblikkelig ereksjon, så hard og stor at jeg måtte krøke meg sammen. Jeg har ikke vært i slik omstendighet siden jeg gikk i sjette klasse og fantaserte om hva Månestråle hadde under skinnkjolen.
– Du store allstyrelse.
– Jeg kreket meg bort til bilen, satte meg inn og åpnet smekken for å gi plass.
– Du .. ehh.. du gjorde det ikke.
– Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg tok meg sammen og tenkte på Marie Simonsen. Det hjelper alltid.
– Lurt.
– Men det sier jeg, Listhaugs forslag om forbud mot hijab i grunnskolen er ikke særlig bærekraftig. Nå forstår jeg hva disse muslimpappaene prater om. Ække så dumme, disse muslimene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg