TO SOM TENKER MASSE

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt meget intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning forleden  kveld:
– Jeg tenker at han Mohamed Abdi er så flink og klok, jeg.
– Hvem er det?

– Samfunsdebattant og skribent. Han er muslim og skriver at nesten alle nordmenn er rasister og regjeringa, også… fordi den kvier seg for å hente IS-krigere til Norge.
– Åååå…
– Også sier han at det nesten ikke finnes antisemittisme blant muslimer.
– Ååå… men det… jajo, det…
– Jeg tenker at det er høyrepopulistene som setter ut rykter om at muslimer er spesielt antisemittiske. Gammelt triks for å skape splid, på en måte.
– Men det… jeg har hørt at arabiske skolebarn blir lært opp til jødehat fra første stund, og at jøder ikke er verdt mer enn hundbæsj og bør drepes på en måte.
– Jeg tenker at det er propaganda skapt av høyrepopulistene. Alle vet at muslimer er skikkelig fredelige, og at islam er fredens religion. Jeg tenker også at når man er medlem av en slik fredelig religion, driver man ikke med hat, på en måte.
– Nei, det er jo sant.
– Det burde han dærre sosioetellerannet skjønt, også.
– Hvem da?
– Kjetil Roll Næss, han skriver mye rart og er rasist.
– Åååå
– Ja, han skriver at muslimene driver med jødehat hele tiden, men det er jo bare tull. Selv han Erling Krohn, som selv er jøde og jobber i Antirasistisk Sentral, tilbakeviser det. Jeg tenker at når en jøde sier at muslimer ikke hater jøder .. ja, så er det sant.
– Det er sant.
– Nettopp. Jeg tenker at Norge blir mer og mer muslimfiendtlig og rasistisk på en måte.
– Det tenker jeg også.
– En venninne av en venninne av meg, forøvrig en rasende dyktig astrolog, har sagt at rasisme i Norge bare vil øke og øke og øke.. og at det vil smitte over på kjæledyrene våre, slik at de også blir rasister.

– Det er sant. Her om dagen på vei ut av butikken passerte jeg en hund som var bundet fast utenfor. Tre brune tenåringsgutter var på vei inn i butikken, og jeg så at hunden skulte på dem på en måte. Den skulte ikke på meg, bare på de tre guttene…
– Uffda…
– Det var en en border collie, og det er jo verdens smarteste hunderase. Jeg tenker at det er sikkert ikke vanskelig for en slik hund å lære seg rasisme, kanskje også litt nazisme…
– Verste jeg har hørt..
– Hun venninnen min sier at rasisme er så lett å lære seg at til og med katter er blitt rasister… borti England, tror jeg hun sa. Rasekatter er visst veldig lærenemme på en måte.
– Herre min hatt.. jeg har jo katt, vet du.
– Ja, og du bør være litt obs framover, føler jeg.
– Jeg tenker at jeg kanskje bør holde den inne heretter.
– Det tenker jeg, også..

6 kommentarer
    1. Hei, her kommer en drittartikkel igjen fra psykopaten Torjus Dølu. Stakkars lille dritt har ingen å feire jul med. En eksentrisk, enslig ekkel gris som tar ut frustrasjonen sin på alle andre med den stygge bloggen sin som ikke betyr mer enn en fis for folk. Torjus selv er er jo ikke verdt mer enn en fjert. Alle irriterer seg over han og han stinker. Folk merker at han er der, men gir totalt faen i han. Bare se det stygge bildet av han og les alt han skriver på en grov seksuell måte. Mannen er jo ikke helt god. Jeg synes egentlig veldig synd på han. Hvis han spør sine nærmeste pårørende om hva de synes om han vil de si han er en rasshøl. En vaskeekte ekkel mann som ikke har noe liv. Sitter bak skjermen dagen lang og irriterer seg over andre som har et bedre og mer meningsfylt liv som Greta Thunberg. Han hadde skrevet en ekkel artikkel om stakkars Greta som jobber for en så viktig sak i verden. Mens Torjus sitter og bæsjer samtidig som han blogger. Stakkars ensomme ulv. Han har mer ondskap i seg enn både Breivik og Baneheia drapsmennene. Torjus er farlig. Han er en høyreekstrem, kvinnefiendtlig rasist. Han skriver alle artiklene på en grov seksualisert måte. Dette er fordi han selv er seksuell frustrert. Stakkars deg lille stygge dritt. Sophie Elise er mer intellektuell enn det svinet Torjus.

    2. Veldig bra, Dølo. Tatt på kornet igjen. Og ekstrapoeng for kommentaren fra psevdonymet “Mikkel”. Den gir hele epistelen et ekstra fornøyelig preg som tar dette til nye høyder. Særlig kostelig er det å gidde og bruke tid på noe som påstås ingen tar alvorlig (og som visstnok devalueres til verdi tilsvarende tarmgass). Da er det pent av ham å sette av 10 minutter til deg. I all nøyaktighet fremstår kommentaren til Mikkel en smule infantil med alle analrelaterte ord. Det tyder jo på lite ordforråd ble det hevdet på skolen i hine, hårde dager. Det er jo ikke fritt for at det kan mistenkes at det er en muslim som står bak. De er erfaringsmessig lettstukne av seg. Særlig ved juletider. Og mange av dem har humoristisk sans på nivå som salige ayatollah Seyyed Ruhollah Khomeini. Du vet han som kun smilte en gang i hele sitt liv, formentlig den gang han hørte sin svigemor var død. Det kan jo også tenkes det er en venstrekoko. De er ofte i maskepi med muslimene og få av dem er utpregede humorister. Men Mikkel – selv om han er i overkant analfiksert – bør få plusspoeng for omsorgen han føler for deg. Han har til og med både tiden og evnen til å avstandsdiagnostisere deg og det skal man ikke kimse av. Riktignok fremstår han ikke særlig praktisk anlagt når han påstår du blogger samtidig med at du avtrer på naturen vegne, men du kan jo ikke annet enn å være enig i at det er en stor bragd å se det ut fra teksten din. Julestemingen er til å ta og føle på, der altså. God jul til deg og dine. Og til Mikkel.

    3. Det var da voldsomt..
      – Må tilstå at jeg ikke helt skjønner relevansen det ‘å sitte å bæsje mens en blogger’ har til emnet. Likeså har jeg problemer med å se hvor Sophie-Elise kommer inn i bildet, samt referansen til henne som ‘mindre begavet’ mht at hun faktisk har klart å skape seg en millionbedrift på egen hånd i en alder av 24..(?)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg