TREKVART VAKSINERT

Min eneste venn i hele verden ringte i går kveld. Ettersom jeg nettopp hadde drukket et kjøkkenglass pastis, var jeg i muntert lune og løftet telefonen på første klemt:
– Hei, Ralf!
Han mumlet noe jeg ikke oppfattet.

– Vaksine nummer to. Fikk den i går.
– Bra for deg, Pfizer igjen?
– Moderna..
– Sikkert like bra, men ringer du bare for å fortelle at du er ferdig vaksinert?
– Det er litt mer…
– Jeg lytter.
– Jeg fikk en blåveis på kjøpet…
– Jeg lytter intenst.
Ralf fortalte: Han ble øyeblikkelig betatt av damen som skulle vaksinere ham. Absolutt betatt, sa han. Søt som bare det, sa han. Han satte seg på stolen i avlukket, den vakre damen småpludret hyggelig og grep tak i overarmen hans, brettet opp skjorteermet .. hun duftet godt og selv om hun var godt kledd i en slags overall, kunne han ikke la være å legge merke til brystene hennes, som sprengte på og ville ut .. i friluft, så å si. Ralf merket at han hardnet til nedentil og før han visste ordet av det, sa han: “Du er deilig, jeg har lyst på deg.”
– Ehhh… Ralf, det var kanskje ikke så bærekraftig…
– Nei, jeg vet ikke hva som gikk av meg, og jeg sa det akkurat da hun skulle stikke. Hun stivnet. Alt forløp liksom i sakte film. Jeg så sprøyta endre vinkel og tommelfingeren hennes mistet piffen. Kanylen kom så vidt under huden, og bare halvparten av vaksinedose ble presset inn. Hun dro ut sprøyten og reiste seg samtidig som hun fiket til meg. Hun traff godt.
– Uffda..
– Det ble baluba. Vaksinedamen skrek og anklaget meg for seksuell trakassering… hun brukte mange ord avledet av substantivet gris. Tror ikke hun har gått på sinnemestringskurs.
– Greit at jeg ler?
– Hvis du må … vel, stemningen var litt uggen, mange stimlet seg opp og noen ringte en vekter, som aldri kom, men jeg ble eskortert ut ganske fort.
– Jaja, gjort er gjort og spist er spist … du er i hvertfall vaksinert.
– Trekvart vaksinert.
– Ja, men det holder sikkert .. men hvordan forklarer du blåveisen hjemme?
– Jeg finner på noe, men husk ..  dette er mellom deg og meg.
– Selvsagt, Ralf. Stol på meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg