VALGETS KVAL OG ANDRE KVALER

I dag skal jeg stemme. Jeg gruer meg. Det er nemlig slik fatt at bilen min er bortlånt til en god, gammel venn på elliptisk helgetur med en kvinne han såvidt kjenner, og forleden forstuet jeg den høyre tommelen min kraftig, slik at jeg ikke får noe dreis på motorsykkelen min.
Jeg er altså henvist til å til stemmelokalet, og ettersom jeg for en snau uke siden vrikket ankelen, er jeg ikke så lett på foten og er henvist til gjenbruk av morfars gamle stokk. Dessuten har jeg ennå en rekke influensasymptomer etter vaksinestikk nr. 2, hertil skal nevnes frostrier, svettetokter og feber pålydende 40,24.


Alt i alt er allmenntilstanden radikalt redusert og jeg kan ikke regne med gjennomsnittshastighet høyere enn 1,5 kilometer i timen. I tillegg må anføres at jeg ennå ikke har bestemt meg for hvilket parti jeg skal stemme, hvilket betyr at jeg på veien til stemmelokalet vil være opptatt med å bestemme meg for parti, det vil sluke det aller meste av min oppmerksomhet.. det eneste jeg vet sikkert, er at jeg ikke ønsker Jonas Gahr Støre som statsminister, han er troende til å ville foreslå gjeninnføring av blasfemiparagrafen, til glede for alle muslimer, og alle vet hvor Støre står i spørsmål vedrørende ytringsfrihet, jamfør karikaturstriden 2005-06.
MDG og Rødt er selvsagt helt utelukket. Førstnevnte er naivtotalitære vindmølleutopister og Rødt er jo – som alle vet – tilhenger av revolusjon etter marxistisk oppskrift, som inkluderer nakkeskudd, massegraver, arbeidsleire, sult, nød, trelldom og usøtet hirsegrøt til frokost.
SV har heller aldri appellert til meg, men jeg er svak for Trygve Slagsvold Vedum, ved forrige valg stemte jeg Senterpartiet; jeg kunne ikke motstå Vedums helt fabelaktige og smittsomme latter.
Nei, hva er det jeg gjør .. skriver meg helt bort og ut av kurs. Poenget er at jeg på vei til stemmelokalet vil være et latterlig lett voldsoffer, som en giktisk og distré skogmus i åpent lende med en flokk sultne rever rekende omkring på alle kanter.
Ja, for faktum er at i byen der jeg bor, bor også mange melaninrike unge menn som midt på lyse dagen liker å rane og tidvis knivstikke sakesløse, uskyldige mennesker .. og bedre blir det ikke av at Jorden dreier og unndrar seg solstråler utpå kvelden.
Nåvel, jeg får vel ta sjansen .. og legevakta her i by’n funker ganske bra.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg